internetWEEK.cz menu TOPlist

Prosím, neklikejte na tento odkaz!

Prosím, neklikejte na tento odkaz!

Říkáte si teď, proč jste na ten zpropadený odkaz vlastně klikli? Protože vás zákaz neměl odradit, ale navnadit. Lidské podvědomí si totiž neumí poradit se záporem. Z toho důvodu provede člověk nejdříve to, co je zakázané.

 

Prosím, neklikejte na tento odkaz!

Zákaz ve vás probudí zvědavost. Touhu, která se postupem času stupňuje. Velké množství jedinců tomuto nutkání nakonec stejně neodolá a podlehne svému podvědomí. Toho můžete využít ve váš prospěch a přinutit ostatní dělat přesně to, co chcete. Tento jev můžete využít ve váš prospěch zejména v osobním životě. Jak? Představte si (v závislosti na pohlaví a sexuální orientaci), že před vámi stojí krásná žena nebo pohledný muž, která / který se vám líbí. A vy jí / jemu nejspíš také. Chcete, zjistit, zda má o vás zájem. Zjistíte to velice snadno. Řekněte mu: Jsi velmi pohledná / pohledný, moc se mi líbíš, chci tě políbit, ale dneska to neudělám. Automaticky bude následovat otázka („Proč? Nelíbím se ti?“). To vyvolá naše vrozená zvědavost, která bude doprovázena naší zvýšenou touha (= chuť se líbat). Tyto dva faktory s velkou pravděpodobností způsobí, že vás váš protějšek skutečně brzy políbí. Stejný případ je: „Koupil jsem ti dárek, ale neřeknu ti, jaký.“

 

Zápory a zákazy můžete úspěšně využívat i v businessu. Vhodně zvolený zápor vám může napomoci ke zvýšení počtu prokliků u linků z článku nebo ze statusů na Facebooku či ke zvýšení prodejnosti vybraných produktů (stačí přes náhledový obrázek umístit text nabádající k nepřečtení recenze). U textu, který obsahuje zápor, můžete zpravidla vždy očekávat vyšší odezvu.

 

Proč některé typy záporů vnímáme správně?

Protože se nevztahují přímo na nás. Když za vámi přijde kamarád a řekne vám, že se necítí dobře, budete mu to věřit. A nebudete nad tím dále přemýšlet (jeho špatný zdravotní stav se vás přece netýká). Ale co když za vámi přijde kamarád a zeptá se nějak takhle: „Není ti špatně?“ Co vás napadne? Že asi nevypadáte moc zdravě, nesluší vám to, protože působíte určitě unaveně. Tuhle fintu občas používají někteří obchodníci s farmaceutickými přípravky („Nebolí vás něco?“).

 

Podmínkou je nutnost vždy formulovat zápor tak, aby se týkal dané osoby, se kterou chceme manipulovat. Posluchač / čtenář musí mít pocit, že je vzkaz určen jen a pouze jemu:

 

„Nedělej to.“

 

„Nemysli na to.“

 

„Nezkoušej to.“

 

„Neolizuj to zábradlí.“ (schválně se zamyslete nad tím, zda jste při sledování filmu Obecná škola neměli chuť si vyzkoušet, zda se vám přilepí jazyk k zábradlí).

 

Užití vícenásobných záporů zvyšuje zvědavost

Nevěříte? Co uděláte, když vám řeknu, že nemáte za žádných okolností číst dál tento článek? Poslechnete mě? Ne. Protože touha číst dále bude zákonitě mnohem intenzivnější.

 

Doufám, že vám tento článek pomohl pochopit, jak lépe komunikovat, volit vhodná slova a používat správně zápory a zákazy pro dosažení kýžených výsledků.

 

POZOR: Nesnažte se ihned zkoušet používat zákazy a zápory na manželku v kuchyni, když drží v ruce nůž, pánev nebo jiný nebezpečně vypadající předmět. Mohlo by se vám to stát osudným.

 

A ještě jedna praktická rada na závěr. Za žádných okolností teď nemyslete na čtverec. A kdyby se vám přece jen povedlo na něj nemyslet, prosím buďte silní. A nemyslete na ten čtverec ani nyní. Nevybavujte si jej v hlavě. Nepřemýšlejte nad tím, že má 4 vrcholy a 4 strany. Dokažte si, že jste odolný jedinec :-).

 

Potřebujete komunikovat? Krcmic.cz

 

Další příspěvky autora: michelllin


Články ve stejných kategoriích:

Lidé   Vztahy   Komunikace  


Kategorie Komunikace


DNA skrývá netušené možnostiDNA skrývá netušené možnosti
Povaha DNA je esoterická. Poslední vědecké výzkumy naznačují, že před lidstvem stojí nepředstavitelné možnosti, když se mu podaří vygenerovat kolektivní vědomí.



EVP aneb mrtví se s námi snaží spojit EVP aneb mrtví se s námi snaží spojit
Komunikace s mrtvými je možná? Opravdu se mrtví snaží kontaktovat s naším světem? Přes média ano, ale mrtví začali zanechávat hlasové zprávy přes magnetofony, diktafony, radia, televize a webkamery. Hlasy ze záhrobí můžete nahrát i vy!



Jak sbalit holku?Jak sbalit holku?
Otázka, na kterou většina mladých kluků i starších mužů neumí najít odpověď. Metod existuje mnoho. Ale jen málokdo je ochoten se s vámi poděli o zkušenosti z praxe.



Buzz marketing už je v ČR a s ním i jeho bratříčciBuzz marketing už je v ČR a s ním i jeho bratříčci
Hned po revoluci se k nám donesla spousta nových trendů ze Západu. Včetně toho, že se stáváme imunní vůči jakékoliv reklamě. Proto jsou tu nové silné zbraně...



Nevychovaná mládež: dříve výjimka, dnes běžná věcNevychovaná mládež: dříve výjimka, dnes běžná věc
Všichni si zcela jistě vzpomínáme na časy, kdy jsme se cítili světem nepochopeni. V období puberty, vzdoru, prvních lásek a dospívání. Jenomže naši rodiče si s tím hravě poradili. Jak je tomu dnes?


Kategorie Vztahy


Češi se jako sousedé k sobě chovat neumíČeši se jako sousedé k sobě chovat neumí
Podle výzkumů se k sobě Češi, jako sousedé, chovají nejhůře ze všech států. Dělají si naschvály, pomlouvají se, vysmívají se sobě navzájem, někdy to dokonce hraničí až s nenávistí, která vede k extrémům!



Kdyby muži a ženy říkali pravduKdyby muži a ženy říkali pravdu
Jak by to vypadalo, kdyby muži a ženy říkali ve vztazích pravdu? Přiblížit se to snaží dvě povedená videa, která kolují internetem.



Mýty a fakta o vztazíchMýty a fakta o vztazích
Od našeho okolí slýcháváme mnoho rad, co máme, nebo co bychom měli dělat, když… Na tyto rady se však nemůžeme stoprocentně spolehnout, neboť lidé považují mnoho mýtů za pravdu a naopak. Jak je to tedy s láskou a vztahy ve skutečnosti?



Mám tě rád/a, ale sex nebude…Mám tě rád/a, ale sex nebude…
Nulový zájem, mnohdy dokonce odpor k sexu. To je asi pro většinu běžné populace nepředstavitelné. V poslední době se o tom čím dál tím více mluví. Žijí mezi námi asexuálové a jsou jiní.



Ne všichni poznají láskuNe všichni poznají lásku
Většina mladých je nešťastná. Najít partnera, se kterým si budete rozumět je totiž v dnešní době nelehký úkol. Pojďme si říci, proč.



Mladá a těhotnáMladá a těhotná
Kdysi to bylo úplně normální, dnes jsou známy spíše starší matky. Mladé slečny otěhotní omylem, ale i plánovaně. Jak však na nastávající mladé maminky kouká společnost?



16 důvodů pro častý sex16 důvodů pro častý sex
Vědci po dlouhých desetiletích vypátrali, proč je výhodné dělat příjemné věci často. Následující seznam je manuálem spíše pro ty racionální typy, romantici ho nepotřebují. Věděli to i bez vědců.



Dá se unudit k smrti?Dá se unudit k smrti?
Nuda. Slyšíme to slovo každý den ze všech stran. Byl to nudný den. Nudný rozhovor, film. Dá se k smrti unudit? A dá se s tím něco dělat?



Jak najít ideálního partnera či partnerku?Jak najít ideálního partnera či partnerku?
Spíš objevíte tisíce mimozemských civilizací, než jediný ideální vztah. Podle matematika Petera Backuse je vhodný pouze každý 285 tisící kandidát. Možná za to může náš čich. Možná jen vysoké nároky nebo strach z minulých zklamání...



Závist: zakuklená nenávist, znamení neúspěchuZávist: zakuklená nenávist, znamení neúspěchu
Sedm smrtelných hříchů: pýcha, lakota, hněv, smilstvo, obžerství, lenost a závist. Který z nich napáchal v naší historii největší paseku?




COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.

PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!

Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!

internet week pozadí